Producent
Cena
-
od
do
KATEGORIA MOSTKI AHEAD
Mostki ahead (ang. "ahead stem") to popularny rodzaj mostka stosowanego w rowerach z systemem bezgwintowym, znany również jako system threadless. System ten zastępuje tradycyjne mostki gwintowane i jest powszechnie używany w nowoczesnych rowerach górskich, szosowych i trekkingowych.
Poniżej przedstawiam kluczowe cechy mostków ahead:
1. **Konstrukcja Bezgwintowa:**
- W odróżnieniu od tradycyjnych mostków gwintowanych, system ahead nie posiada gwintu na rurze sterowej wideł. Zamiast tego, obejmuje on bezgwintową rurę sterową.
2. **Rura Sterowa:**
- Rura sterowa (steerer tube) wideł w rowerze z systemem ahead jest gładka, bez gwintu zewnętrznego, co pozwala na montaż mostka ahead.
3. **Zacisk Bezgwintowy:**
- Mostki ahead używają bezgwintowego systemu zacisku, który łączy się bezpośrednio z rurą sterową wideł.
4. **Kompatybilność:**
- Mostki ahead są dostępne w różnych długościach i kątach nachylenia, umożliwiając dostosowanie geometrii kierownicy do preferencji rowerzysty.
5. **Materiały:**
- Współczesne mostki ahead są zazwyczaj wykonane z lekkich i wytrzymałych materiałów, takich jak aluminium, stop aluminium-węgiel, czy w niektórych przypadkach z włókna węglowego.
6. **Regulacja Kąta Nachylenia:**
- Niektóre mostki ahead posiadają regulację kąta nachylenia, co umożliwia lepsze dopasowanie kierownicy do indywidualnych preferencji rowerzysty.
7. **Szybka Zmiana Mostka:**
- System bezgwintowy ułatwia szybką wymianę mostka bez konieczności demontażu kierownicy czy podsiodłowej.
8. **Zastosowanie:**
- Mostki ahead są powszechnie stosowane w rowerach szosowych, górskich, trekkingowych, oraz hybrydowych.
Mostki ahead są popularne ze względu na swoją prostotę, sztywność i możliwość łatwej regulacji. Dzięki nim, rowerzyści mogą dostosować ustawienie kierownicy do swoich preferencji, co wpływa na komfort i efektywność jazdy. Warto jednak pamiętać, żeby respektować zalecenia producenta dotyczące maksymalnej wysokości mostka i minimalnej ilości niewidocznego fragmentu rury sterowej.